Mooi weer, mooie week… - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Mooi weer, mooie week… - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Mooi weer, mooie week…

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

02 Oktober 2009 | Zwitserland, Davos

Nu alweer op het niveau waarop ik graag wil zijn. Dat is nog eens goed! De mensen om me heen zijn allemaal tevreden over hoe het gaat na de ziekenboeg. Niet in het minst ben ik zelf tevreden, ik wil maar zeggen dat ik toch een behoorlijke terugslag heb gehad en me nu alweer zo goed voel dat ik er bijna bang van word :-) Leest u maar bij de verder……….

Waarom gaat het dan zo goed? Tsja wie het weet mag het zeggen, als het de ware reden is loof ik daar een beloning voor uit! Ja to the point, wat heb ik de afgelopen week gedaan? Nou eigenlijk best veel. Op de dinsdag ben ik eerst maar eens naar de coiffeur geweest. Het zal u niet verbazen dat de haardos ook hier in het hooggebergte groeit en het dus ook geregeld geknipt moet worden (je weet tenslotte nooit wie je tegenkomt 8-)). ’t Is trouwens best aardig om hier naar de kapper te gaan. Er wordt veel aandacht besteed aan wat wel en wat niet, welke coupe en wat voor snit er geknipt moet worden. Nu ben ik niet zo kieskeurig in hoe het geknipt wordt als het maar kort is. Ala niet echt spannend dus. Na het knippen nog een hoofdmassage (prijs inclusief) wat model aanbrengen en klaar is kees.

Op woensdag wat fitness en gefietst en overlegd met de fysiotherapeute over wat te doen op donderdag met de wandeling. We kwamen tot de conclusie dat het wel weer eens tijd was om de (voor mij) lange wandeling te doen. Dus me daar ’s avonds maar voor ingeschreven. Gelijk een mooi wandeling………. De donderdag ging de wandeling via de Alte Zugenstrasse naar station Wiesen. Een erg mooie wandeling die eigenlijk niet mag ontbreken op de lijst van gelopen routes. De Alte Zugenstrasse was ik aan het begin van mijn verblijf hier al eens geweest. Groet verschil met toen was dat ik toen alleen maar wat rond heb gekeken op een uitkijk punt. Nu echter heb ik het hele stuk gewandeld wat echt schitterend is. Je krijgt als je daar loopt een beter idee van de paden (want een beter woord kan ik niet bedenken) die vroeger werden gebruikt door de bevolking om van het ene punt naar het andere te komen. Het pad is nu een geliefd wandelpad bij wandelaars. De natuur om je heen is er zo overweldigend en het is er zo rustig dat je je waant in een middeleeuwen. Je loopt langs stenen muurtjes opgetrokken van gesteente dat van de bergwanden is gerold, over massief stenen en oude (wel stevige) houten bruggen, door korter uitgehakte tunneltjes, langs steile en hoge rots partijen, langs een beek die nu nog rustig stroomt en dat alles bij schitterend weer. Aan het einde van de route daal je via een trap af naar een bruggetje waar je stroompje oversteekt. Hierna gaat het laatste deel van de route over een bospaadje naar het station Wiesen. Dit was voor mij het eindpunt van de wandeling. Met een voldaan gevoel (een week geleden lag ik tenslotte nog op de ziekenboeg) ben ik in de bus gestapt om de andere groep wandelaars op te pikken in Filisur.

De vrijdag was weer een vrijdag als alle andere. Paar afspraken en kijken wat er op het programma staat voor het weekend. Mua voor het weekend stonden wel een paar leuke tripjes po het programma dus voor beide maar in geschreven.

Zaterdag stond een dagje Chur op het programma. Chur is de hoofdstad van het kanton Graubunden. Chur is een van de oudste steden van Zwitserland. Naast een mooie oude binnen stad, de alt stadt, is er ook een modern “buiten” gebied. In de binnenstad zijn allerlei kleine straatjes met kleine, veelal specialiteiten, winkeltjes, restaurants en terrasjes. In h et buitengebied liggen de grote warenhuizen en winkels van de grotere winkelketens. Hier vind je dan ook weinig terrasjes en is het minder gezellig dan in de alt stadt. De ligging van Chur is hemelsbreed niet zover van Davos maar door de bergen is het toch een uur rijden om er te komen. Het was lekker om weer de drukte van een stadt mee te maken en ook eens te ervaren, na al die weken op hoogte, hoe het is om op 593m te wandelen (slenteren is misschien een beter woord). Al met al was het een leuk dagje uit. Zondag was er een tripje naar de Rinerhorn georganiseerd. Aangezien de bergbahnen in oktober dicht gaan dacht ik zo dat ik maar mee moest. Het was weer eens wat anders dan Davos en het beperkte uitzicht wat je hier hebt (gek he met al die bergen om me heen……….) ’s Middags met de kabinebaan naar boven en daar een uurtje rond gekeken waarna het de middag weer voorbij was. Gewoon leuk om van alles te doen in het weekend.

Al met al kan ik na de beschreven week niet anders concluderen dat het met de lucht wel weer goed zit (voor zover je daar van kunt spreken). Na de ziekenboeg ben ik toch snel weer opgeknapt en heb ik weinig aan conditie hoeven inleveren. Het is een prettige constatering want het betekend dat niet elke terugslag een aanslag hoeft te zijn op de conditie. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan en dat er binnenkort een ei gelegd kan worden over de ontslagdatum. Want eerlijk is eerlijk, ik wil best weer graag naar mijn eigen stek terug en mis het leventje in Friesland best wel. Het is niet dat het hier niet goed is, integendeel het heeft hier zo zijn voordelen en het is beslist geen straf om hier in deze omgeving aan mijn gezondheid te mogen werken. Punt is dat er “gjin better plak is dan thus!”

Op naar volgende week maar weer,

Ciao!

  • 02 Oktober 2009 - 12:17

    Rinze:

    A goeie,

    We staan op het punt om met de fam pool een weekendje elders te vertoeven'efkes der út'. Voor vertrek nog even snel kijken of er al een nieuw verslag van de man in Zwitserland is. En jawel, goed om te lezen dat alles weer goed gaat en dat je naast je programma ook geniet van de uitstapjes. Nog even volhouden de laatste weken en dan weer eens een bioscoopavond met aansluitend .... shoarma!!

    Na het weekend skypen we weer even.

    De groeten, Rinze

  • 02 Oktober 2009 - 12:45

    Peter:

    He Harry,
    Ik had t zelfde als Rinze, even kijken of er al weer nieuws was uit Davos.
    Wij missen je hier natuurlijk ook wel heel erg en hopen dat je ook snel weer hier op de buurt bent.
    Vanmorgen toch nog een web-cam gehaald en geprobeerd deze te installeren.
    Jammer maar helaas, ons computerprogramma is hier niet geschikt voor.
    Volgende week Remkes maar effe vragen wat hiermee te doen.
    Vanuit Rottevalle/Hellendoorn alvast een fijn weekend toegewenst en oan t snel.
    Kop d'r nog efkes foar halde.
    Groet een Superfries!

  • 02 Oktober 2009 - 12:51

    Gerda:

    Hallo,

    Altijd goed om op de hoogte te blijven. De foto's zijn dit keer ook erg goed gelukt.

    Veel succes de komende week
    Groetjes Gerda

  • 02 Oktober 2009 - 14:10

    Willem:

    Ah Harry,

    Mooi verhaal weer. Ook mooi dat het weer beter gaat en dat het bezoek uit Rottevalle geen blijvende schade heeft opgeleverd :).

    Je hoort het wel weer, de heren hebben weer andere plannen dit weekend. Ik zal wel weer voor 3 moeten schreeuwen a.s.zondag bij Heerenveen...

    Grt. Willem.

  • 02 Oktober 2009 - 19:59

    Martin:

    He jonghu, mooi dat ie weer wat beter gaat en dat je er weer op uit kunt gaan. Allemaal vrouwen achter je aan met die nieuwe coup ? Wordt inderdaad tijd dat je weer thuis komt maar je moet nog even geduld hebben begrijp ik. Heb je mijn mail over het plaatsen van foto's op de VVR site nog gehad (via Hyves) ? Hoor het wel. Hou je haaks en tot horens. Groetnis

  • 03 Oktober 2009 - 14:26

    Mariska:

    Hey Harry,

    Fijn om weer wat van je te lezen, vooral omdat je schrijft dat je zo fit bent! En dat op die hoogte, zal dus hier nog wel beter zijn. Inderdaad, tijd om terug te komen!

    Trouwens nog wel slecht nieuws: geen smeuïge videobeelden van 'achter de feesttent'. De beloofde best-off DVD wordt dus niks...

    Succes nog even daar en hopelijk lezen we snel wanneer je ontslagdatum zal zijn!

    groet,
    Maris

  • 03 Oktober 2009 - 22:25

    Bart L:

    He Harris,

    Lees regelmatig even op je site en ben blij dat het goed met je gaat. Hou ons op de hoogte!

    Groet uit Drachten.

  • 04 Oktober 2009 - 13:03

    Welmoed:

    Ha Harrie,

    Heb net van Answanet gehoord hoe je op je site komt. Lekker op tijd! Gelukkig had je me ook al eens iets gemaild. Fijn dat het goed met je gaat! Leuk, die foto's en die excursies. Toch hoop ik voor je, dat je snel weer thuis bent, want dat is toch waar je het liefste bent.

    Groeten, Welmoed

  • 05 Oktober 2009 - 08:03

    Theo:

    Hoi Harris,

    Goed om te lezen dat het weer beter met je gaat en dat je weer aan de aktiviteiten outdoor mee kan doen. Geniet ervan en hou je taai de laatste weken.

    See you, Theo

  • 05 Oktober 2009 - 10:10

    René:

    Harris,

    Blij te horen dat het beter met jou gaat dan met je cluppie... :)
    Heb je al enig idee wanneer je klaar bent met de kuur of is dat nog te vroeg ?
    Geniet er van zolang het nog kan...

    see you.


  • 05 Oktober 2009 - 20:19

    Jan Oetze:

    Hoi Harry,
    Had van Willem al gehoord, dat het weer wat beter ging na die klote verkoudheid (met grote gevolgen). Mijn keel voelt op dit moment ook niet 100%, maar dat zal weer overwaaien. Verder gaat het hier prima. Beetje stijve vingers van het straten bij het parkeerterrein van het voetbalveld. Afgelopen zaterdag met 10 man der plat foar. Dat schiet lekker op zo. Nog een lekkere lunch van Wil gehad, super. Nog bedankt voor je kaartje trouwens en het ga je goed de laatste weken.

    Groetnis de Keuninkjes

  • 06 Oktober 2009 - 18:31

    Minke:

    Hey Harry.Mooi om te lezen dat het beter met je gaat en al helemaal dat het ziekzijn geen conditieverlies heeft opgeleverd !)Dus de kappers alhier kunnen een voorbeeld nemen aan de Zwitserse.J.W. gaat het idee hoofd (hmm en meer) massage vrijdagochtend even voorstellen!Je schrijft "veel aandacht voor coupe en snit (?)" ben dus nu wel erg benieuwd naar je coupe...foto ?Genoeg geouwehoer heel veel succes deze week !Liefs uit Nijega
    (ps bedankt voor je kaartje)

  • 07 Oktober 2009 - 09:50

    Familie Rusticus:

    Hoi Harry,

    Hartstikke fijn dat het momenteel zo goed gaat.
    Jouw tocht naar Chur gelezen. Ja dan zie je dat Zwitserland ook mooie oude steden heeft. Wij hebben deze stad toen wij jaren geleden bij jou geweest zijn ook bezocht.
    Dat de wandeling naar Wiese was een openbaring kunnen we begrijpen. Mooie paden langs geweldige panorama's en snel stromende riviertjes.
    En dan de heerlijke temperatuur.Dan geniet van de natuur.
    Wij zijn ook een weekje op vakantie geweest. Niet zo ver weg. Naar Hapert bij Eindhoven. Mooi weer gehad.
    Harry. Veel sterkte gewenst en tot de volgende keer.

    Familie Rusticus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Harry

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 47176

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 17 Oktober 2015

Davos 2015

23 Juni 2009 - 16 November 2009

Back in Davos

Landen bezocht: