Geen week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Geen week - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Geen week

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

25 September 2009 | Zwitserland, Davos

Afgelopen week was eigenlijk geen week. Niks gebeurd, weinig gedaan. De donderdag na het bezoek van Jan Albert en Hobbe was ik dus weer zover opgeknapt dat de medische staf het verantwoord vond om me weer naar mijn “thuis” te laten gaan.

Ik zeg medische staf, eigenlijk is het in overleg gegaan . Het is een kwestie van luisteren naar en meedenken met de behandelaars om zo snel mogelijk weer in het revalidatie programma te kunnen stromen. Het overleg is goed gelukt kan ik meedelen. Alles meegeteld is het toch snel gegaan gezien de terugslag die ik had. Betekende overigens niet dat ik dan pats boem er weer “was”. Das een heel ander verhaal.

Het is na een terugslag van belang dat je niet in een keer weer alles gaat doen. Beste en waarschijnlijk de juiste weg is alles langzaam aan te doen en steeds de inspanningsfrequentie iets op te voeren. Met veel moeite heb ik dat voormekaar gekregen. Ik ken mezelf, voel ik me goed dan kan ik toch “alles” :-p niet dus, het hele weekend niets, maar dan ook helemaal niets gedaan. Resultaat was dat ik maandag rustig aan ben begonnen met het programma (cardio – fitness). Dinsdags weer rustig aan en woensdag weer wat meer dan maandag.

Zoals alles lijkt gaat het lukken en ben ik weer up and running voordat ik dat zelf door heb. Door het “lichte programma” had ik ruim de tijd voor de huishoudelijke klusjes die je hier zo nu en dan ook moet doen. Tsja was wordt niet vanzelf schoon en kreukels verdwijnen ook niet uit zichzelf. Dus een paar wasjes draaien, wat strijken en de rest van de tijd doorbrengen met balkontherapie.

Ik vind het dan ook niet erg dat de tijd nu weer voor me wordt ingedeeld en dat ik weer kan doen waarvoor ik hier ben gekomen. Conclusie van de terugslag is wat mij betreft dat het heel vervelend is maar dat het ook “nuttig” is geweest. Men weet nu hier wat en hoe ik reageer op dergelijke klachten en ik weet hoe de behandelaars dit aanpakken. Alles gezien is het een leerzame terugslag geweest en ben ik in de toekomst beter instaat de situatie in te schatten en wanneer dat moet hard in te grijpen om slechter te voorkomen.

Kort deze week maar meer zat er niet in. Volgende week is dat vast anders :-)


  • 25 September 2009 - 17:15

    Gerda:

    Heb bewondering voor het feit dat je je doel weer zo snel oppakt.
    Kopke erveur! Gerda

  • 27 September 2009 - 07:19

    Hendrik En Answanet:

    Fijn om te horen dat het weer de goede kant op gaat.En dat je je best goed voelt.Het 1ste van Rottevalle heeft gisteren weer verloren met 5-1.Niet zo best.Volgende keer hopelijk beter.Wybren en Arjen wonnen met de F2 voor de eerste keer met 9-0.Super!!!Met 4 doelpunten van Wybren en 2 van Arjen.Hele trotse heit en mem.Nou Harry,we wensen jou veel sterkte verder,en tot snel.
    Groetjes Hendrik,Answanet,Wybren en Arjen

  • 27 September 2009 - 08:05

    Jan Albert:

    Hoi Harris jonge!
    Mooi om te lezen, dat je ook eens wat doet voor de kost!!! Daar kan je ook heel wat van leren, gnagna., Mar better een shirt oan smots dan verkâden. Als je nog eens wat moet "leren", dan bel je maar even, dan kome we wol wer langs.
    Groeten fan een klier!
    Tjuuuus.

  • 27 September 2009 - 18:15

    Annie Holwerda:

    jammer van de tegenslag, maar nu er maar weer tegenaan
    succes en bedankt voor je kaart groeten

  • 27 September 2009 - 20:17

    Lieuwe En Ramona:

    Ah Harris!!!

    Sa meie wy t hjerre trochsette!!
    Klasse jonguh!!

    Enne Hveen hat ek wer s won woehoe!!

    Groeten.

  • 28 September 2009 - 11:27

    Cornelis:

    Mooi om te lezen hoe je je terugslag nu ombuigt in positief denken.
    Doe rustig aan en zet hem op!

    groetnis

  • 28 September 2009 - 17:00

    Teije EN Siepie:

    Hoi Harry,
    IK ha juster ek al wat mailt mar dat is bliikbar net goed gien.
    Enfin dan mar wer efkes opnei maile.
    No bliid dat it mei dy wer better giet,trochsette dan sjogge we dy gauris wer in Rottefalle hoopje we.
    Hearrenfean hat gelokkig ek wer 3 moaie punten pakt.Kommend wykein geane defam. Pooltjes een wykein op stap.Harry, hald dy taai ennog bedankt foar de kaart. Gr. T en S.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Harry

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 47169

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 17 Oktober 2015

Davos 2015

23 Juni 2009 - 16 November 2009

Back in Davos

Landen bezocht: