En weer herfst - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu En weer herfst - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

En weer herfst

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

28 Oktober 2009 | Zwitserland, Davos

Week 18 zit erop. Idd week 18 alweer…….. :-)

Het lijkt wel of het steeds rustiger wordt. Niet de dingen die op het programma staan. Die blijven wel het zelfde. Afspraak hier, afspraak daar. Even wachten, nog een afspraak. Allemaal niet zo spannend. Het zijn de dingen die standaard zijn en erbij horen. Testen en prikken jammer genoeg ook en die wennen eigenlijk nooit, maar ook die zaken horen erbij.

Gebeurt er dan niets? Nou eigenlijk niet. Het is nu echt tussen seizoen in het dorp (waar anderen Davos een stad vinden). De bergbahnen zijn inmiddels dicht. Er zijn veel minder, zeg maar geen toeristen meer in het dorp en her en der zijn hebben de winkeliers hun winkels gesloten. De winkels die gesloten zijn zijn vooral de winkels die, hoe zou het ook anders, het vooral van de toeristen moeten hebben. Kortom aan alles merk je dat men het rustiger aan doet in aanloop naar het naderende winterseizoen.

Over winter gesproken. De sneeuw is in middels weer weg. In het begin van de week was het stralend mooi weer. Wel fris maar ala, de sneeuw bleef liggen. In de loop van de week werd het een ander verhaal. (warm)Regenwater en hogere temperaturen zorgden ervoor dat de sneeuw in no time weg was wat weer goed was voor de buiten activiteiten :-)

Dinsdags was het mooi winterweer stond er een wandeling op de Hohe Promenade op het programma. Het was de tweede keer dat ik deze ging lopen. Met de bus van de kliniek zijn we naar het beginpunt van de Promenade gereden waar de groep werd gesplitst in een deel dat de Schatzalp omhoog zou lopen en een deel dat vanaf het beginpunt van de Hohe Promenade terug naar Davos Dorf ging lopen. Het mooie weer en het uitzicht wat je hebt vanaf de Hohe Promenade zorgden ervoor dat de wandeling meer dan de moeite waard was. Bijna de hele wandeling in de zon gelopen en dan uitzicht op een wit Davos en omgeving. Eigenlijk moet je dat zelf zien 8-) Eenmaal in Dorf aangekomen moest er beslist worden of de wandeling daar zou stoppen en we met de stadsbus terug zouden gaan of dat het laatste deel ook nog gewandeld zo worden. We besloten om het laatste deel ook nog te wandelen. Het laatste deel ging vanaf Bahnhof Dorf langs de Davosersee naar de kliniek. Ook een mooi stuk om te wandelen. Al met al toch een wandeling van een kilometertje of 5 gemaakt. ’s Avonds last van achillespezen :-|

Woensdag begon het warmwater te regenen, de temperaturen gingen flink omhoog en de sneeuw was zoals al gemeld in no time weg (in het dal dan) Het voordeel daarvan is dat de herfst kleuren weer goed te zien zijn wat schitterend is om te zien. Donderdag was een druilerige dag. Niet echt een dag die uitnodigde om te gaan wandelen. Maaaar we gingen toch. Anfang: bij de kliniek. Vandaar omhoog om vervolgens na een flink vermoeiende klim op een vlak pad uit te komen en naar Meierhöfe te lopen. Met zo nu en dan een spat regenwater was het niet echt top maar goed, het kan niet altijd mee zitten en van een spat water wordt je niet minder :-D Dat een dergelijke leuke route zo dichtbij de kliniek was wist ik niet eens!

Hmmz dat was het eigenlijk wel voor de afgelopen week. O, niet helemaal. Vrijdagavond speelde de HCD weer thuis. Dus hop daar zijn we weer naartoe gegaan. Zoals overal wordt er wel eens verloren. Zo ook bij de HCD vrijdagavond, met 1-4 de boot in. Toch was het een leuke avond. De rest van het weekend was niet spectaculair, tot diep in de nacht spelletjes doen uitslapen.

De beslissing om langer te blijven is een goeie geweest. Het geeft een stuk rust. En met rust in mijn krent kan ik in de laatste weken van mijn verblijf hier de opgelopen schade inlopen en het optimale rendement halen. En daar is het om te doen niet meer en niet minder !! Kortom, ik ben best tevreden met hoe het gaat :-D

• 28 Oktober 2009 - 23:45

Maris:

Heyhey!!

Wat leuk dat je zo vaak wat schrijft! Zo kom ik mijn nachtdiensten wel door ;) en wat een leuke sneeuw foto's, ik kom al helemaal in de winterstemming! We missen je wel maar hebben gelukkig een mooie foto van je op tafel staan... tot snel!

grtz Maris

• 29 Oktober 2009 - 12:09

Jan Oetze:

Hoi Harry,
    Net zoals de rest geniet ik van de foto's en de verhalen van jou kant. Nog even volhouden en voor je het weet zit je weer op je eigen stekkie. In ieder geval nog even sterkte en veel plezier niet te vergeten de laatste weken.
    Hier gaat alles z'n gangetje. A.s. weekend even met de familie op stap naar Landal en oh ja vorig weekend met het 3e/4e op stap geweest. Was erg leuk.
    Oan't sjen.

Groetnis Jan Oetze

• 29 Oktober 2009 - 16:55

Minke:

Hey Harry.Ik ga er zo langzamerhand iedere week even rustig voor zitten (met een wijntje...) om te genieten van je reisverslag !Je hebt dus nog wel even kunnen genieten van de idylische uitzichten met sneeuw.Maar mooi dat het weer weg is anders vallen de wandelingen natuurlijk in de soep!Las dat je ook bij Vaillant Arena was geweest vandaar de term "optimaal rendement"...maar alle gekheid op een stokje.Ben blij dat je tevreden bent en dat het nu weer zo voorspoedig gaat.Alvast succes met de laatste 18 daagjes (aftellen...) en in hiel goed wykein !Gr Minke

• 29 Oktober 2009 - 20:37

Elselien:

Hey Harry, Ik ben super blij om weer thuis te zijn. Heb vanavond met mijn vriendin een flink stuk gelopen dus doe mijn best! Leuk om nog te kunnen lezen hoe het met je gaat! Doe iedereen de groeten en hoop dat het super met jullie gaat! groetjes Elselien

• 01 November 2009 - 09:32

Jan Albert:

Ah Harris,
    Het maakt ook niet uit he, hoelang je in Davos zit. Je blijft mooi doorschrijven. Maare het word hoog tijd dat je deze kant weer opkomt,straks raak je daar nog ingesneeuwd en word je huis hier gekraakt. Nog veel suc6 die laatste paar weken. Gr J.A.

• 03 November 2009 - 11:59

René T.:

Ha die Harris...

goed te horen dat je de juiste beslissing hebt genomen. Die paar weken meer minder, hoewel je er op een gegeven moment wel naar toe groeit om weer terug te gaan. De Sc heeft eindelijk weer eens gewonnen, Fc helaas niet. Maar zoals jij het altijd zegt.. het gaat om de plek aan het eind vh seizoen en dan staan we weer boven jullie, haha.

see you mate..

René

• 04 November 2009 - 11:26

Fam Rusticus:

Harry,

Bedankt voor je reis verslag en de wandeling door de prachtige omgeving . De rust is terug in Davos nu de vacanties tot het verleden behoren. Maar over enkele weken zal de stroom toeristen wel weer voor de nodige drukte zorgen. Wat de weersomstandigheden betreft is er nu niet veel verschil tussen Davos en Rottevalle. Dat kan over enkele weken heel anders zijn.Ook bij ons komt de de regen bij bakken neer .
    Wat is het toch leuk voor jou dat diverse vrienden en bekenden je via een mailtje blijven "bezoeken". Zo hoor je nog eens iets en voel de warmte van mensen.
    Dus nog een paar weken en dan kan je weer de terugreis naar Rottevalle beginnen.Er gaat niets boven je eigen home hoe goed mensen ook voor je zijn . Eigen haard is goud waard. Wij kunnen ons voorstellenn dat het afscheid van Davos voor jou een mooi maar ook moeilijk moment zal zijn. Enkele maanden Davos brengt mee dat je veel van de omgeving hebt genoten maar ook van alles wat je in de therapie e.d. hebt gemaakt. Deze periode zul je niet gauw vergeten.
    Het is een stukje van je leven geworden. Het heeft bijgedragen aan het herstel.
    Leuk dat wij op deze wijze contact hebben gehad.Wij wensen je een hele goede reis naar Rottevalle en hopen je ook in je eigen omgeving te bezoeken.

Hartelijke groet
    Tot ziens.