Aftellen!!! - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Aftellen!!! - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Aftellen!!!

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

09 November 2009 | Zwitserland, Davos

Jaja, aftellen. Het GROTE aftellen is begonnen. Na 20 weken is het einde inzicht. En dat mag ook eindelijk wel eens………… :-D

Ik zal eerst even een kort overzicht van de afgelopen week maken. Wat heb ik allemaal uitgespookt. Oe das eigenlijk niet zo heel erg veel als ik er over nadenk. Best wel schokkend eigenlijk na al die weken waarop er wel veel gebeurde. Maar goed, maandag was net als alle andere. Standaard dus. Zo was ook de woensdag.

In het weekend viel er zoals voorspeld sneeuw. Niet zoveel maar toch genoeg voor de start van de winter. Op dinsdag mocht ik weer met de meute wandelen. Door de sneeuwval van afgelopen weekend zijn we met de bus van de kliniek naar Monbiel (dorpje vlakbij Klosters) gereden. Heel raar om daar naartoe te rijden. Niet dat het rijden raar was, nee hoe het er daar uitzag. Je moet je voorstellen dat Klosters op ongeveer een kwartiertje rijden is vanaf de kliniek. Hier was alles echt wit maar in Klosters was het nog volop herfst. De sneeuwgrens was er heel duidelijk te zien. Eenmaal bij Monbiel aangekomen zijn we gaan wandelen. De start was net onder de sneeuwgrens. Na een 3 kwartier liepen we in de sneeuw, heel vreemd om door de sneeuwgrens te lopen. Het was al met al een leuke wandeling. Niet echt spannend maar wel een hele leuke wandeling. Ik had hier in de zomer ook gewandeld en kon nu mooi vergelijken met hoe het toen ging en hoe het nu is. Nou ik kon toch wel een verschil merken, het ging nu gemakkelijker en beter. Vooruitgang dus!!

Donderdag stond er weer een wandeling op het programma (hoe voorspelbaar :-)). Door het winterse weer was niet helemaal duidelijk waar er gewandeld (op veel plaatsen was de sneeuw weer weg) zou gaan worden en hoe lang de wandeling zou gaan duren. Toen we met de bus vertrokken werd er besloten dat de wandeling zou starten in Spina (vergelijk het maar met een gehucht) op de Rinerhorn. Vanaf Spina eerst richting het bospad wat naar Monstein loopt. Een pittig stuk omhoog voordat het pad bereikt was. Bij het bos werd besloten dat de wandeling niet door het bos vervolgt zou worden. Reden daarvoor was dat er te veel ijsvorming was op het pad in het bos. We zijn dus teruggelopen naar de bus. Vanaf de bus zijn we met een aantal anderen doorgelopen naar Glaris. Glaris ligt aan het begin van de weg die naar Spina loopt. Het was niet een super wandeling en evenmin spectaculair. Belangrijkste is dat het wel weer een leuke wandeling was en dat het weer een wandeling was die ik nog niet had gemaakt.

Vrijdag was een aparte dag zeg. Een standaard dag, voor het grootste gedeelte dan. Afspraken en fysio. Aan het einde van de dag werd het anders, bezoek onderweg!!! Gjalt, John en Marianne van "De Netwerkbeheerder" waren naar hier gereden. Lekker gegeten bij Da Damiano in het dorp en gebabbeld over van alles en nog wat. Super leuk om weer bekende koppen te zien en weer eens over andere dingen te kunnen praten dan hier in de kliniek. Zaterdag kwamen ze naar de kliniek nog even een korte tour over de promenade gemaakt in het dorp. Rond een uur of 1 zijn ze weer vertrokken naar Nederland. Een kort maar super leuk bezoek. Een bezoek wat weer extra energie heeft opgeleverd om door de laatste (drukke) week heen te worstelen 8-) Luitjes; Thx voor de Visit!!!!

Ja dan heb ik het al even genoemd. De laatste week gaat in, AFTELLUUUUN hehehe. Het gaat een drukke week worden. Veel afrondende gesprekken. Tests, onderzoeken, noem maar op. Het maakt me ook niets uit. Het hoort erbij en het is alleen maar een bevestiging dat het zo goed als klaar is!!

• 09 November 2009 - 14:38

Anton,Elzien En Kids:

He Harry

Fijn dat je nu echt weer naar Rottevalle komt.
    We zien je binnenkort weer.

Groetjes Anton, Elzien en kids

• 09 November 2009 - 15:26

Marianne:

Harris,

ik vond het ook supergaaf om je weer eens te zien. Je ziet er echt goed uit!!! En het eten...GEWELDIG....Ja, je had goed gekookt voor ons ;-p
    Bedankt voor je goede zorgen en die truffels....HEERLIJK. En wat je schrijft over de overgang van winter naar herft in een paar miniuten tijd...klopt helemaal, wij hebben ons daar ook zo over verbaasd...echt maf. Nou nog ff de laatste loodjes en dan weer terug naar huis! Maar denk eraan...RUSTIG AAN hè...ook home-sweet-home niet teveel van jezelf eisen.
    X Marianne

• 09 November 2009 - 19:13

Peter:

He Harry,
    leuk dat je weer een verrassingsbezoek hebt gehad.
    Eindelijk volgende week weer op de Buorren, weer wat leven in de brouwerij, kunnen we zo weer effe langs wippen en een bakje (koffie) halen.
    Nog een goeie week daar en oant nije wike maat.

Groeten Peter en Janna+kids

• 09 November 2009 - 20:43

Teije En Siepie:

Hoi Harry,
    Ikhie juster ek al een mailtsje stjoert, mar dat is blykber net goed gien want hy stiet er net by, dus nochmar ientsje besykje.
    We binne bliid dat it foar dy wer hast gebeurt is yn davos,mar gau wer nei de Rottefalle. It wie een goed wykein foar us.
    Rottevalle 1 2 3. ha alletrye wun, en fansels us Hearrenfean ek.
    We geane no de goede kant wer op, en ast do der wer by bist, komt it hielendal wer klear.
    Noch efkes trochsette Harry en oant gau.
    Groetnis T en S.

• 09 November 2009 - 21:01

Karin:

He Harry even wat anders,ik weet nu een beetje hoe jij je voelt.Ik heb zaterdagavond een astma aanval gehad en kon niet liggen want dan kreeg ik helemaal geen lucht.
    Ik heb het nog nooit gehad maar heb de hele nacht aan jou gedacht hoe jij je moest voelen.Dit is echt niet luek maar dokter heeft me een pufje voorgeschreven en wat Prednisolon en nu word het wat beter.
    J.A zei al dat ik ook wel naar Davos kon want hij schrok ook van mij.

Maar heb je er een beretje zin in om weer naar huis toe te gaan of wil je nog wel even blijven vanwege de sneeuw en zo?
    We spreken als je weer thuis bent.

Gr Karin en Jan Albert

• 10 November 2009 - 07:56

Feya:

Beste Harry.
    Succes met alle afrondende dingen en het afscheid nemen. Ik vond het leuk je te volgen en zal je verhaaltjes en mooie foto's wel missen! Maar mooi dat je weer naar huis kunt...Alvast een goeie reis!
    Groetjes, Feya en de rest

• 10 November 2009 - 11:49

Hendrik En Answanet:

Hey Harry
    We zien er naar uit jonge dat je weer naar huis komt.Wybren en Arjen zijn zondag in de line-up mee gelopen met de spelers van Heerenveen.Was geweldig.Staan mooie foto's op www.fcutrecht.nlGoeie reis,en tot snel!!!
    Hendrik,Answanet,Wybren en Arjen

• 11 November 2009 - 16:18

Minke:

Hey harry.
    Zo even zitten (deze keer met koffie ipv wijn alhoewel het is al 5 uur geweest) oh nee er komt nog een horde kinderen sint maarten liedjes zingen...nou dat blijft je mooi bespaard dit jaar !Enfin het grote aftellen schrijf je,je zult nu wel bijna popelen om weer naar huis te kunnen (maar stiekum ook een beetje een dubbel gevoel hebben ?).Heel veel succes met de allerallerlaatste loodjes en het afscheid nemen van de mensen en de mooie omgeving!

Groetjes Minke

PS (komt de verpleegkundige in mij even naar boven) bij thuiskomst meteen maar even de huisarts informeren of het voor jouw ook raadzaam is om een Mex.griepvaccin te nemen ?!

• 12 November 2009 - 10:46

Annie Holwerda:

hallo harry
    succes met pakken,een goede reis gewenst en welkom thuis in rottevalle
    ps leuke foto; bomen in de herfstkleuren in de sneeuw

• 13 November 2009 - 09:43

Linda:

Het zal je laatste verslag wel zo'n beetje zijn, een goed teken !
    Tot maandag.

• 13 November 2009 - 10:10

Jan Oetze:

Ha Harry,

Het zit er bijna op. We wensen je alvast een goede reis en we zien je wel weer in Rottevalle.

Groetnis JOK+fam.

• 13 November 2009 - 13:09

Marianne:

Het laatste weekend in Davos...geniet van de ijshockey wedstrijd!!
    groeten Marianne

• 14 November 2009 - 06:56

Wim H:

dat ziet er allemaal prima uit! geniet nog even van de bergen, zo dadelijk zijn het weer de mooie vergezichten! see you!

• 15 November 2009 - 20:33

Elselien:

Hey Harry, Goede thuisreis en hopelijk hoef je jaaaaaren niet meer terug. Als je toch terug moet mail me dan even, mocht het nodig zijn dat ik ga, gaan we samen! Maak er wat van en ik hoop dat de kip je goed smaakt!

• 15 November 2009 - 20:53

Rene :

He makker..

de allerlaatste loodjes.
    goeie reis terug naar Nederland en spreek je gauw.

Rene