Monbiel en Wiesen - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Monbiel en Wiesen - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Monbiel en Wiesen

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

02 September 2009 | Zwitserland, Davos

Om maar met een cliché te beginnen, alweer een week voorbij. Het is volgens mij week tien die net voorbij is. Er (moet) zit dus schot in de zaak. Ik ga er vanuit dat ik nu dan wel ongeveer over de helft ben en das toch wel een prettige idee :-)

De afgelopen week was het hier mooi zomers weer. Jammer dat er allerlei dingen op mijn programma stonden die me het volgen van mijn balkontherapie onmogelijk maakten. Ik heb daar mijn ongenoegen al over geuit want tsja, balkontherapie is natuurlijk wel een essentieel onderdeel van de behandeling bij mooi weer.

Nu heb ik het begrip balkontherapie al een paar keer laten vallen. Maar wat is balkontherapie eigenlijk. Balkontherapie is een begrip wat je (nog) niet in de dikke van Dale vind. Als het begrip erin zou staan zou het als volgt moeten zijn:

bal•kon•the•ra•pie de; v -pieën geneeswijze: in ~ zijn een therapie ondergaan op een open uitbouw met balustrade aan een bovenverdieping

Het komt er dus eigenlijk op neer dat je relaxed in je ligstoel op het balkon met een goed boek van de zon geniet met als gevolg dat je geest zich ontspant en je je daardoor beter en opgeruimder gaat voelen 8) Tot zover het onderricht voor deze week.

Jammer dus dat de balkontherapie niet op het programma stond. Maar goed er waren ook andere dingen die wel het e.e.a. goed maakten. Zo zijn we donderdag naar Monbiel geweest. Monbiel is een klein dorpje dat vlakbij Klosters ligt. Met de bus van de kliniek zijn we ernaartoe gereden. Een ritje van een kwartier. Vanaf de laatste parkeerplaats na Monbiel begon de wandeling. Het was een lekker stuk lopen in een heel ander dal dan waarin Davos ligt. Dat komt vooral doordat er in dat deel van het dal geen bebouwing is en de natuur er schitterend is. Jammer genoeg kon de wandeling niet helemaal als gepland gelopen worden met als gevolg dat de zowel de heen- als de terugweg over de verharde weg ging. Maar goed dat is natuurlijk een extra reden om de wandeling nog eens te doen en dan wel de heenweg verhard en de terugweg langs het water terug!

Helemaal vergeten vorige week is dat op zondag ik met 4 dames naar Monstein ben geweest. Vanwege het mooie en hete weer werd er unaniem besloten om een terras aldaar op te zoeken. We troffen het want de locale herenzang groep zat er te repeteren. Normaliter zou je dan zeggen, “hmmmz moet dat nou?” Dit was wel even net iets anders. Het maakte het hele sfeertje van “het is lekker zondag en we lepelen een lekker ijsje naar binnen op een leuk terras met mooi weer” compleet! Maw ook zonder balkontherapie is er wel ergens een relax moment te vinden ;-)

De rest van de week was net als de andere qua “interne” zaken. Doordat ik niet goed had opgelet was ik te laat met het inschrijven van de uitjes / activiteiten die er voor zaterdag en zondag gepland stonden. Dus moest ik wat anders verzinnen om toch de tijd door te komen. Ik had al een poosje op de planning (mijn eigen planning) staan dat ik nog eens naar Wiesen wilde. Wiesen moet je weten is een dorpje, nou ja dorpje meer een gehucht, wat ligt in een indrukwekkend stuk natuur. Zo gezegd zo gedaan. Op zondag middag na het eten op weg. Eerst met de stadsbus naar bahnhof Davos Platz. Gelukkig stond de trein die ik moest hebben om in Wiesen te komen nog te wachten dus snel einsteigen en loss. De rit naar Wiesen duurt ongeveer 20 minuten en is erg mooi vanuit de trein. Op station Wiesen ben ik uitgestapt. Toen kon ik beginnen aan het echte doel waarvoor ik naar Wiesen was gekomen. Vlakbij het stationnetje van het drop ligt een groot treinviaduct dat geheel is opgetrokken van steen. Dit viaduct is volgens de gegevens 210 meter lang en 88 meter hoog. Ik wilde graag nog eens over dit viaduct lopen. Dit is mogelijk doordat er aan het viaduct een balustrade is bevestigd waarover wandelaars en fietsers (die wel moeten afstappen) van de ene naar de andere kant kunnen lopen. Spectaculaire element aan deze “oversteek” is dat je direct naast het spoor loopt en onder je door (op 88 meter diepte) het landwasser hoort stromen. Door het mooie weer en de rust die er heerst was het een meer dan geslaagd plan om de oversteek heen en terug te maken.

Al met al was het dus wel weer een goeie week qua dingen die ik kon en mocht doen. Ik hoop dat ik ook de andere wandelingen die ik nog graag wil maken mag doen. Gelukkig is er in samenspraak met de behandelaars een heleboel mogelijk. Wat ik me daarbij wel realiseer is dat “nee” nee is en nee moet blijven. Er wordt niets aan het toeval overgelaten. Misschien dan een “nee” later nog eens een “ja” wordt. Wat een andere mogelijkheid is, is dat wandelingen op het fysio programma gezet worden en ik deze alsnog kan doen. Nu ja ik zie wel wat er nog wel en wat er niet gaat lukken. Momenteel gaat het in elk geval best goed. De longfuncties en NO-metingen zijn best goed en iedereen is tevreden en heeft net als mij het idee dat er nog wel wat “te halen” valt.

Komend weekend eerst maar eens energie tanken met Rinze, Peter en Martin. Eens kijken of we wat aardigs kunnen verzinnen :) Ik kan jullie vertellen dat ik er best zin in heb om weer eens wat bekende koppen om me heen te zien.

Tot volgende week!

http://www.rhb.ch

  • 02 September 2009 - 20:26

    Lieuwe En Ramona:

    Ha Harris,

    Om ook maar met een cliche te beginnen, het blijft leuk je belevenissen daarzo op deze manier te volgen.
    Super dat je komend weekend wat gezelschap krijgt.
    Hier in de parel gaat alles z'n gangetje, beetje bier drinken en druk met de voorbereidingen voor t dorpsfeest!!
    Je hebt t vast al gehoord, maar sollied is ontslagen! Benieuwd hoe t nu verder zal gaan.
    He jonge suc6 daar enne moet je niet wat verder uitweiden over die 4 vrouwen....;)

    Groetjes en een dikke tut Lieuwe en Ramona.


  • 03 September 2009 - 05:16

    Feya:

    Ha Harry!
    Mooi dat de tijd zo snel gaat voor je. Das beter dan dat je je verveeld! Prachtige foto's weer, zeg! Tis daar wel erg mooi....Ook mooi dat er nog steeds vooruitgang in zit. Ga zo door...
    Hilsen, Feya

  • 03 September 2009 - 05:23

    Answanet En Hendrik:

    He goedemorgen
    Wat weer een week zeg.Leuk om te lezen.Dus bezoek.Gezellig man!Hier in Rottevalle gaat het z'n gangetje.Zijn druk met de wagen voor het dorpsfeest,nog 2 weken en dan is het al weer zover.Hoe vindt je het dat Trond Sollied is ontslagen?Mooi dat Jan de Jonge het eerst overneemt.Nou Harry,oant nije wike!!!!
    Groetjes Hendrik,Answanet,Wybren en Arjen

  • 03 September 2009 - 10:51

    Wim:

    Hoi Harry, tjonge jonge, wat is het er mooi! prachtige foto's! Blijft leuk om je ervaringen te volgen, heel veel succes met de komende weken. groeten vanuit de huotkamp.

  • 03 September 2009 - 19:50

    Theo:

    He Harris,

    Bin 't mei de vorige reaktie's iens, hast der wer een mooi verslag fan makke, lokkich kinst meer wurden op "'t papier" krije dan ik, oars wine 't wol hiele koarte verslagjes wurden.
    He Harris, hou je taai en een prettig weekend toegewenst met de jongens.

    Groetjes, Theo.

  • 04 September 2009 - 09:02

    Liesbeth:

    He Har,
    Mooi verslag weer! Is dit het viaduct waarover wij toen zijn gereden toen we naar Filisur zijn geweest? Dat is echt indrukwekkend! Lijkt me ook leuk om dat vanuit een ander oogpunt te zien. Een goed en vooral een heel erg gezellig weekend met je kameraden!

  • 05 September 2009 - 09:32

    Sip En Maris:

    Hey Harry!
    Mooi weer zo'n positief verhaal van je te lezen. Leuk dat je nu zoveel wandelingen kan doen en wat dingen kan ondernemen. En mooie foto's!
    Fijn dat je vooruitgang boekt en er nog meer te halen valt! Zet 'm op!

    Grtz Sip en Maris

  • 09 September 2009 - 15:52

    Niels En Felicia:

    He Harris goed om te horen dat je al een eind op weg bent ( de helft )ziet er allemaal goed uit daar. Hier in Rottevalle gaat het sportief nog niet geweldig 1e en 2e verloren. En volgende week dorpsfeest zal ook lekker voetballen zijn.

    Nog even doorzetten en tot snel

    Liefs Felicia en Niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Harry

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 841
Totaal aantal bezoekers 47085

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 17 Oktober 2015

Davos 2015

23 Juni 2009 - 16 November 2009

Back in Davos

Landen bezocht: