Einde, Finito, Klaar, Finished, Fertig - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Einde, Finito, Klaar, Finished, Fertig - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Einde, Finito, Klaar, Finished, Fertig

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

15 November 2009 | Zwitserland, Davos

Het zit erop! Einde, finito, klaar, finished, fertig. En dat is niet verkeerd bedoeld, maar het is gewoon klaar!!!!!

Afgelopen week: de hele week hartstikke druk gehad met allerlei afspraken. Niet een of twee, nee lopende band werk. Niet zo erg want het waren allemaal eindgesprekken en die voer ik graag :-) Iedereen was, is tevreden en das een prettige constatering.

Dinsdag stond er nog een wandeling op het programma. We starten bij Bahnhof Dorf. Vandaar zijn we via de winter wanderweg langs het landwasser naar Davos Frauenkirch gelopen. Een flinke wandeling van een kilometertje of 8. Gelijk eentje die in de categorie “lange wandelingen”. Flink last van mijn benen ’s avonds en de dag erna, maar das niet erg, het was toch maar mooi weer gelukt…. ’s Avonds grill kip gehaald, zoals op menige dinsdag, bij Heinz die elke dinsdag met zijn Guggeli wagen bij bahnhof dorf staat.

Donderdag had ik nog steeds iets last van de wandeling van dinsdag. In overleg besloot ik om niet met de reguliere wandeling mee te gaan maar om de Davosersee rond te wandelen. Ik startte bij de kliniek en ben via Meierhöfe en het strandbad, door het bos de See rond gelopen. Gelukkig was het nog prima wandelweer dus geen straf om te wandelen. Het waterniveau van de See is al aan het zakken, ze laten deze langzaam zaken. Het niveau gaat van 54meter naar 28meter. Is redelijk zakken lijkt me :-D Leuke wandeling die prima te doen is.

Vrijdag was net als de andere dagen druk met afspraken en afscheid nemen. Het weekend. Zaterdag nog wat boodschappen doen en in het dorp rondkijken. Her en der al skiërs en boarders in het dorp. Niet zo vreemd, de Jakobshorn is in bedrijf…………… Gelukkig hoef ik dat niet meer te zien, want poeh als ik die lui zie lopen met de uitrusting dan kriebelt het toch en wil ik eigenlijk ook wel een afdaling maken.

Dat was de afgelopen week, de laatste van mijn verblijf in Davos. Hoe kijk ik nu terug op al die weken. Heel kort erg goed, tevreden meer dan tevreden. Ik heb veel meer bereikt dan ik vooraf had durven hopen. Met behulp van alle behandelaars is het goed gelukt om de klachten en problemen in kaart te brengen en er een goed en gericht behandelplan voor te maken. Dat het plan is aangeslagen blijkt wel uit de activiteiten die ik langzamerhand weer kon doen. Als ik nu zie hoe het nu gaat dan ben ik enorm opgeknapt. Beter worden zit er niet in, helaas, maar opknappen dus (nog) wel!!! Het is wel zo dat er geen wonderen van me verwacht mogen worden. Ik kan niet alles en de dingen die ik doe en kan moet ik met beleid doen, veel dingen en zaken zijn niet vanzelfsprekend wil ik daar mee zeggen. De komende weken, hoe lang dat zal zijn heb ik geen idee van, in Nederland zal ik dan ook nodig hebben om uit te zoeken hoe ik optimaal kan renderen in Nederland en wat zinvol is en wat juist niet. Gelukkig heb ik hier zoveel bagage opgedaan daar absoluut vertrouwen in heb :-). Al met al terug kijkend was het een heel erg goeie tijd. Tuurlijk waren er ups en downs, die waren beslist niet gemakkelijk.

De bezoeken die ik kreeg waren fantastisch! De mensen die ik hier heb leren kennen, de ervaringen die ik heb opgedaan, allemaal helemaal oké. Ik hoop dat ik veel zal hebben aan de 21 weken die mijn verblijf uiteindelijk hebben geduurd. Alle behandelaren dank voor alle support en hulp hier in Davos.

Morgen nog vliegen en dan zit het erop………………..


Iedereen bedankt voor alle support, de mail, reacties, post, sms, telefoon, etc, etc.


http://www.natura-gueggeli.ch/

Op mijn YouTube channel vind je een aantal video’s die ik heb gemaakt,

http://www.youtube.com/user/HarryO1974#p/u

  • 15 November 2009 - 21:29

    Liesbeth:

    Toch nog een laatste verslag.... Tot morgen!

  • 15 November 2009 - 21:34

    Willem:

    He Harry,

    De laatste update van jou uit Davos was ook weer zeer de moeite waard om te lezen. Het is een prima manier gebleken om een beetje op de hoogte te blijven van je belevenissen en contact te houden. Veel beter is het natuurlijk dat we vanaf morgen weer 'face-to-face' contact met je kunnen hebben hier in Rottevalle, maar ik denk dat veel mensen genoten hebben van je verhalen, zoals ook wel blijkt uit de reacties op deze site.

    Een goede terugreis morgen en we spreken elkaar snel!

    Grt. Willem.

  • 15 November 2009 - 23:08

    Gerriet & Babs:

    Hoi Harry,

    Maar weer een mooi verslag, en foto's.
    Mooi dat je nu weer naar huis mag, wij wensen jou dan ook een behouden thuiskomst.je bent een optimist en hopelijk blijf je dat.alle mooie herrinneringen,zowel aan jou als je zus, vergeten we nooit.

    Veel liefs Gerrit en Babs.

  • 16 November 2009 - 13:51

    Feya:

    Nog even een paar mooie plaatjes op de valreep! Prachtig. En mooi dat het je zoveel opgeleverd heeft. Hopelijk blijft het zo goed gaan...
    Oant sjen, Feya en familie

  • 16 November 2009 - 14:49

    Elzien:

    Harry

    We hebben genoten van je prachtige verslagen, en dat het allemaal positief is geweest in Davos is heel erg prettig.
    Welkom thuis Harry.

    Elzien en Anton

  • 16 November 2009 - 16:08

    Lieuwe En Ramona:

    haa lieve!!

    eindelijk wer nei hus!!
    we binne bliid dost er bijna wer bist!!
    tot snel!

    dikke tut

  • 16 November 2009 - 20:41

    Hendrik En Answanet:

    Fijn dat je weer thuis bent Harry.Geniet van je thuiskomst,en doe het rustig aan.We zien je snel!
    Groeten

  • 02 Januari 2010 - 19:56

    Elselien:

    Hee Harry als je dit nog leest: Een zeer gelukkig 2010!
    Groetjes Elselien (de.zaaijer@planet.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Harry

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 1747
Totaal aantal bezoekers 47064

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 17 Oktober 2015

Davos 2015

23 Juni 2009 - 16 November 2009

Back in Davos

Landen bezocht: