Wandelen en IJshockey............ - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Wandelen en IJshockey............ - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Wandelen en IJshockey............

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

04 November 2009 | Zwitserland, Davos

Mooi dat het deze week toch nog mooi even mooi weer was :-). Het was wel herfst maar dat hoeft beslist niet te betekenen dat het weer slecht is. Integendeel, het is hier schitterend in de herfst. De temperaturen zijn best goed en er is nagenoeg geen neerslag (afgelopen week dan).

De week begon zoals alle andere, met de maandag……… Niet veel bijzonders. Paar afspraken en lekker sporten in de sportzaal. Niet anders dan andere maandagen. Dinsdag stond er een wandeling in het Sertigtal op het programma. Nu de sneeuw helemaal weg is was er de mogelijkheid om daar nog te wandelen. Vertrek was om 13.15 vanaf de kliniek. Met de bus naar Sertig Dörfli. Vanaf daar ging de wandeling via de weg naar het bos aan de zonzijde van het dal. Door het bos loopt een pad van waar er een mooi uitzicht is op het dal. Met wat stijgingen en dalingen was het eindpunt Clavadel wat aan het begin van het Sertigtal ligt. Een leuke wandeling van ca een kilometertje of 5. ’s Avonds speelde de HCD een thuiswedstrijd dus hop naar de Vaillant Arena om te kijken of er 3 punten in zouden zitten. Nou het was beter dan afgelopen vrijdag. De 1-4 verliespartij werd er nu voor het thuispubliek met 2-1 gewonnen van de RJ Lakers. Er was lekker sfeertje en we hadden prima plaatsen. Kortom een prima dinsdag gehad!

De woensdag was net als de maandag en dus standaard. Donderdag zijn we met de bus van de kliniek naar het Dürrboden in het Dischmatal gereden. We hadden dinsdag gelobbyd om daar te gaan wandelen en dat heeft dus effect gehad. Het Dischmatal is, vind ik dan, het mooiste zijdal van Davos. Het is er ruig en gaat van ruig gestaag over in een lief dal. Goed we starten dus in Dürrboden. Dürrboden ligt helemaal achterin het dal. Er was helemaal niemand in Dürrboden, helemaal niemand. Wat een rust, je moet het meemaken om te weten wat echte rust is. De sneeuw van vorige week lag hier nog her en der (Dürrboden ligt op 2007 meter) wat een schitterend gezicht opleverde. Vanaf Durrboden zijn we gaan lopen langs de beek richting Teufi (halverwege het Dischmatal). De rust en het mooie herfst weer maakten deze wandeling erg bijzonder. Toen we ook nog 3 herten spotten hoger in het dal…… :-D Daarbij opgeteld dat het een van de laatste keren dat er in dit dal gewandeld kon worden, tel uit je winst!! Na een goeie twee uren en ongeveer 7 kilometer lopen en werden we opgepikt door de bus en zijn we moe maar erg voldaan terug gegaan naar de kliniek. Wat een week, twee superwandelingen gemaakt………

Vrijdags was een dag van rustig aan. De wandelingen van dinsdag en donderdag hadden toch hun tol geëist. Her en der wat pijntjes. Niet slim om dan ook nog eens in de sportzaal volgas te geven. Tsja de energie moet verdeeld worden en vijf dagen volgas geven gaat domweg niet. En dan nog, als het zou kunnen zou ik het niet doen, vijf dagen mijn lichaam maximaal belasten is vragen om problemen :-|

Het weekend was ook prima. Zaterdag lekker niets doen en uitrusten. ’s Avonds voor de tweede keer in een week naar de HCD. De thuiswedstrijd tegen Ambri Piotta stond op de rol. Het was vol zeg, nou ja vol, voller dan dinsdag. Dinsdag waren we met 3100, nu met 4550 toeschouwers in de Vaillant Arena. Ambri bezet de laatste plaats dus de verwachting was dat de 3 punten in de pocket zouden zitten. Hoe anders zou het worden. Met veel moeite en inzet werd er door de HCD 3 maal gescoord. Ambri kon gene potten breken en kon na een 0-1 voorsprong het doel niet meer vinden. HCD kon dus 3 punten bijschrijven, of het nu van harte ging of niet doet er eigenlijk niet toe. De punten waren binnen en de inzet en strijd op het ijs maakten de wedstrijd meer dan leuk. De sfeer was net als dinsdag prima, lekker veel kabaal veel vlaggen en kleur op de tribune!

Zondags ben ik met 4 anderen van de afdeling de Alte Zugenstrasse gaan lopen. Deze wandeling was de ook nog “open” dus meepikken.

Al met al kan ik niet anders concluderen dan dat het een hele goeie week is geweest. Ik heb, kon en vooral mocht 3 fantastische wandelingen maken en kon 2x een ijshockeywedstrijd bezoeken. Voor de komende week staat er sneeuw, veel sneeuw op het programma. We zullen zien of het uitkomt. Het zal wel niet een week worden als de afgelopen week maar ala, who cares? I don’t. Nog even en dan zit het erop en dat is veel belangrijker 8-)

• 04 November 2009 - 13:55

Marianne:

Hé Harris,

Nou ik ben erg benieuwd naar die sneeuw, dus ik kom vrijdag en zaterdag even sneeuwballen gooien!!

Groeten Marianne

• 04 November 2009 - 18:41

Peter En Janna:

He harry,
    We genieten van je foto's en mooie verhalen en kijken uit naar jou thuiskomst.
    De letste twa wiken binne iengong.
    Jou clubje hier heeft je natuurlijk ook weer nodig net zoals de plaatselijke trots.
    We hopen dat je nog een paar goeie weken daar hebt en hier dan ook van gaat genieten.
    Succes en oant later.

penj

• 04 November 2009 - 20:43

Martin:

He Harris, mooi dat ook de laatste weken nog steeds leuk zijn (naar omstandigheden natuurlijk). Aftellen is nu toch wel een beetje begonnen of niet ? Gjin grappen meer en snel thus komme !
    Groeten Martin en Margriet

• 04 November 2009 - 21:42

Lieuwe En Ramona:

Ah Harris,

Blijft leuk om al je verhalen te lezen, maar meer kijken we uit naar je thuiskomst, suc6 met de laatste lootjes en snel tot ziens!

• 05 November 2009 - 06:23

Hendrik En Answanet:

Hoi Harry
    Wat mooi dat je op plaatsen bent geweest waar je straks niet meer kunt wandelen.En leuk dat er volgende week weer sneeuw bij komt.Rottevalle verloor helaas van Opende afgelopen zaterdag,maar zaterdag gaan we vast winnen in Holwerd.We verheugen ons er op dat je met een paar weken weer thuis bent,zodat jij onze club ook weer aan kunt moedigen.Geniet nog maar even van de mooie wandelingen,en de prachtige omgeving,tot snel!!!!!

• 05 November 2009 - 10:29

Ronald:

Hallo Harry

Geniet maar van de sneeuw zolang je daar nog bent.
    En we zien je wel weer verschijnen.

Groeten uit Bergum

• 06 November 2009 - 13:52

Jelle :

Aah Harry,
    Nog maar twee weken genieten van al je mooie verhalen op internet:S.
    Nog twee weken voor je mooie verhalen in Rottevalle:D
    Veel succes met je laatste weekjes. Groetnis Jelle.

• 06 November 2009 - 20:32

Gerrit & Babs:

hoi harry ,je hebt er maar weer een mooi verhaal van gemaakt,en prachtige foto,s het lijkt wel een sprookje,nou geniet er nog maar even van zolang je daar nog bent.het is altijd maar weer afwachten dat er bij ons deze winter sneeuw valt.
    De Hartelijke groeten,en tot wederhoorn.

• 08 November 2009 - 09:13

Feya:

Ha Harry! Dus nu echt aftellen... Das mooi voor je . Zou leuk zijn als je nog even flink wat sneeuw mee pikt. Dat is vast een mooi gezicht. Het blijft prachtig om die foto's te bekijken van de mooie natuur daar!
    Hee, succes met de laatste loodjes en dan lekker naar huis.
    Groetjes van hier, Feya