Sonne und Bayerisches Bierfest - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Sonne und Bayerisches Bierfest - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Sonne und Bayerisches Bierfest

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

26 Augustus 2009 | Zwitserland, Davos

En weer een week voorbij. Wat gaat de tijd toch snel, de tijd vliegt, de tiid hald gjin skoft, en nog meer van dat soort understatements. Maar ze kloppen wel ;-) Afgelopen week is voorbij gevlogen. Het lijkt wel of ik net het vorige stuk heb getikt en geplaatst……

De dingen maar in de juiste volgorde doen dus wat is er deze week de revue gepasseerd. Nou net als, standaard elke week, fysio, fitness, zwemmen. Praatje hier, praatje daar. Therapie zus en therapie zo. Allemaal niet zo spannend. Wel nuttig maar niet spannend in die zin dat er schokkende vorderingen zijn. Of het moet al zijn dat de medicatie afgebouwd wordt en de conditie voor zover ik het tot nu toe kan overzien op peil blijft. Ik kan vertellen dat dat erruuuug goed voelt!!

Ok er ontbreekt een item en dat zijn de wandelingen. Nou ook die waren niet echt spannend. Wel heel leuk! Op de dinsdag was het hier meer dan zomers, temperaturen van 25 – 30 graden. Heet dus en derhalve hadden de geleerden bedacht dat de wandeling aangepast zou worden. We werden gedropt bij Laret, een klein dorpje vlak bij Davos. Bij het dorpje, ligt een heel klein meertje de Schwarzsee. Eigenlijk kun je het geen meertje noemen maar ala er zit water in het gat, er groeit vegetatie en er loopt een wandelpad omheen. Nog voor de start was er al het e.e.a. te zien. In het bos bij Laret was men met een helikopter bezig gekapte bomen weg te halen. Mooi om te zien hoe behendig en vooral snel dat gaat. Het was een prima wandeling van het begin van het dorp, meertje rond en weer terug.

De wandeling van Donderdag vond ik veel mooier. Ook deze wandeling was enigszins aangepast vanwege de nog hogere temperaturen dan dinsdag. De wandeling ging over de Hohe Promenade. Je moet je voorstellen dat dit een wandelpad is dat boven de bebouwing van Davos loopt. Vanaf dit pad heb je een schitterend uitzicht over het dal waarin Davos ligt. Jammer genoeg begon de wandeling niet aan het begin. Het begin is onbeschut en je loopt daar dus vol in de zon en door de hoge temperaturen vond men het niet verantwoord om dit stuk mee te nemen. Als je het begin ook zou lopen zou ook Davos Dorf prima te zien zijn. Nou ja, volgende keer beter dan maar. Het stuk wat we wel hebben gelopen was het stuk dat grofweg boven Davos Platz loopt. Ook meer dan de moeite waard! Jammer genoeg lieten de eekhoorns die daar zitten zich niet zien. Deze beestjes zijn zo mak dat, wanneer je het dus treft, ze zo uit je hand komen eten. Wat ook leuk is, is dat er op deze promenade bankjes zijn die door de bibliotheek van Davos van boeken worden voorzien. Deze bankjes staan op plaatsen waar je een mooi uitzicht hebt en je lekker kunt lezen in de boeken die daar (in een weersbestendige kist) zijn neergezet, moet je eens in Nederland proberen, zijn die boeken binnen een half uur weg………..

Op zaterdag was het weer een dag van tsja wat zullen we vandaag eens doen. Eerst maar eens uitslapen, iets wat ik eigenlijk hier nog niet gedaan had. Je kunt dus begrijpen dat het best vreemd is om na tig weken op zaterdag ineens om tien uur op te staan :-D Laat ontbijten dus. ’s Middags het dorp in met Maurice en een Manon. Het was niet echt superb weer. Uit de bus en linea recta naar restaurant Scala. Want tsja na een pover ontbijt heb je al snel weer trek in wat te eten. Het draaide dus uit op een pizza met ’n latte macchiato. Goeie kost als je trek hebt. Lekker even wat anders dan het eten in het restaurant van de kliniek. In de bus ernaartoe zag ik dat er bij een hotel vlakbij bahnhof Dorf een tent werd opgezet met vlaggen en nog meer toeters en bellen. Tsja en in Rottevalle is het straks dorpsfeest en aangezien ik dan nog niet retour Friesland ben moet ik er hier maar wat van proberen te maken 8). Dus ’s middags later maar es even neuzen op ’t Inet. Wat bleek, er was bij het betreffende hotel een Bayerisch Bierfest. U raad het al, dat moest maar eens aan een onderzoek onderworpen worden. Dus zo gezegd zo gedaan. ’s Avonds met Maus en Manon met de bus er naartoe. Nou het klopt, wat je ziet op tv is wat je daar dus ziet. Alles compleet: groooote pullen (en ook kleinere), lederhosen, Heidi’s in de bediening en aan de tafels (nu weet ik waarom ze vorige week niet thuis was :-)), braadwurst en veeeeel duitse muziek. Eenmaal los kunnen die lederhosen er wat van, op de banken en tafels, eten, drinken, het was bere gezellig maaaar helaas sluiten de deuren van het NAD / HgK* om elf uur…….. Ennnnn aangezien de laatste bus voor elf uur om tien uur ging moesten we al weer vroeg retour NAD / HgK….. Al met al was het wel een verademing om weer eens naar een feest te gaan. Het zet alle beslommeringen even “on hold”. ‘t Geeft me ook weer een stuk energie nu ik besef dat een feestje bouwen nog wel goed zit ;-)

Het was wel gelijk het laatste uitstapje wat ik met mijn maat heb gemaakt. Afgelopen maandag was het tijd, einde opname, voor hem om weer terug naar zijn gezin in Nederland. Ik wens hem al het goede en veel succes en gezondheid!

Dat was wel zo’n beetje wat er vorige week de revue gepasseerd is. Een prima week kan ik wel zeggen. Veel gedaan en op z’n tijd wat ontspanning, nee nix te klagen gehad vorige week!

*NAD / HgK = Nederlands Astmacentrum Davos / Hochgebrichs Klinik

http://www.oberpfalz-express.de/

  • 26 Augustus 2009 - 18:57

    Femke:

    wat een leuke foto's! wat vond het leukst deze week? Ik vind die foto's leuk dat ze op de tafel dansen! Heb jij dat ook gedaan? Het is hier heel leuk op school, ik heb ook al aardrijkskunde. Dat vind ik heel leuk. Doei, groetjes Femke.

  • 26 Augustus 2009 - 19:45

    Linda:

    Een leuk stukje Harry!
    Ik moet af en toe wel lachen om de dingen die je schrijft. Mooi feestje gehad kunnen we op de foto's zien, en we waren er echt niet bang voor dat je geen feestjes meer kan bouwen hoor sommige dingen verleer je nooit!

  • 27 Augustus 2009 - 10:19

    Answanet En Hendrik:

    Weer leuke dingen beleefd dus.Mooi om te lezen.Ja,inderdaad zit het dorpsfeest er weer aan te komen.We zijn druk met de voorbereidingen.Erg jammer dat je dan nog niet terug bent.Met het 1ste van Rottevalle gaat het goed.Afgelopen dinsdag een oefenwedstrijd tegen IJlst gewonnen,en ook al een bekerwedstrijd gewonnen.we hopen dat er voor jou weer een gezellige week aan zit te komen.Groetjes

  • 27 Augustus 2009 - 11:39

    Feya:

    Ha Harry!
    Mooie foto's weer, zeg. Zowel van de natuur als van het feest!Die zwitsers kunnen er dus ook wat van! Kan me voorstellen dat je daar even van geniet.
    Hoop voor je dat de volgende weken ook zo leuk gaan worden!
    Succes maar weer...
    Groetjes Feya

  • 28 Augustus 2009 - 18:40

    Roel En Betty:

    Hey Harry,
    Wat leuk dat je een verslag van je 'reis' maakt, en wat kan je goed schrijven. Ja de mensen kunnen daar wel feesten. Leuk om een keer mee te maken, kun je je zinnen even verzetten. Ik hoop dat je een opknapt wanneer je weer thuis komt. Groeten

  • 29 Augustus 2009 - 10:53

    Ramona:

    ha harry!!

    ben blij te lezen dat t vooruit gaat!!
    ook elke x weer leuke foto's erbij...bierfest ziet er erg gezellig uit maar....
    ik wacht elke week weer op de foto met de roze bandsjes!! ;)
    suc6 daar en zet m op!!

    dikke tut

  • 29 Augustus 2009 - 17:32

    Elzien:

    He Harry
    Ik heb weer genoten van je verhalen.
    Fijn te lezen dat het beter met je gaat.
    Succes nog de komende weken, we blijven je volgen, want schrijven kan je, leuk om te lezen en we zien je daar al lopen als tourist Harry aus Rottevalle.
    He groetjes van Anton, Elzien, Karin en Robert

  • 30 Augustus 2009 - 10:23

    Peter:

    He harry, wat een verhalen en wat een feest.Maak je borst maar vast nat en ga maar vast een beetje bijtanken voor volgende week want dan komen wij de boel even op stelten zetten(peter,rinze en martin).
    We skypen nog wel effe, tot dan.

  • 31 Augustus 2009 - 09:11

    Ronald:

    Hallo harry

    Dat was een leuk feest aan de foto's te zien.
    Mooi dat je daar niet zonder de "belangrijkste" dingen zit.
    Bier und madchen
    mischien moeten we de volgende gwo maar bij jou houden.


  • 31 Augustus 2009 - 18:42

    Esther:

    Hey Harry, na lang zoeken heb ik dan eindelijk de pagina gevonden waar ik om zocht. Ik moet er eerlijk bij zeggen met hulp van Linda want anders had ik het nu nog niet gevonden. Dit alles heeft niks te maken met het feit dat ik niet handig ben met de computer maar emt het feit dat ik niet wist op welke site ik moest zoeken.
    Ik heb meteen alles maar even gelezen dus ik zit al een tijdje achter de computer te turen naar die kleine letters. Kan het volgende stukje in hoofdletters die zijn wat groter en dat leest wat makkelijker dan.
    Maar ik ben nu helemaal bij en hoef de volgende x niet weer zoveel te lezen dus doe nog maar een x gewoon lettertype.

    Leuk om te lezen hoe het daar met je gaat en ik vind de foto's ook erg mooi die er bij staan.

    Nou op naar het volgende stuk.

  • 01 September 2009 - 08:28

    Jan Oetze:

    Ha die Harm. Ook ik kwam er pas een week of anderhalf geleden achter, dat je een weblog bijhield. Superleuk man. Wij zouden dat ook wel kunnen doen, maar bij ons is het meer van alles gaat z'n gangetje op een paar dingen uitgezonderd natuurlijk. Eske (net 1 jaar) veranderd met de week en brabbelt dat het een lieve lust is.
    Ik ben in ieder geval blij dat het goed met je gaat en dat je zoals ik al eens eerder schreef je draai daar wel gevonden hebt. Hou de buurman Peter a.s. weekend wel een beetje in de gaten? Want hij moet ons dorpsfeest nog wel even in goede banen leiden. Een fijn weekend met de boys in ieder geval.

    Groetnis Jan Oetze + fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Harry

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 47063

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 17 Oktober 2015

Davos 2015

23 Juni 2009 - 16 November 2009

Back in Davos

Landen bezocht: