Megaprijzen en wandelen……. - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Megaprijzen en wandelen……. - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Megaprijzen en wandelen…….

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

12 Augustus 2009 | Zwitserland, Davos

Super deluxe week achter de rug, nou ja super deluxe. Kleinigheidjes daar gelaten dan. Net als vorige week was het programma mega VOL. Een vol programma is zo super. De dagen vliegen voorbij met de dingen die je moet doen. In dit geval is het moeten beslist geen straf. Het geeft een me een kik dat ik zoveel moet en mag doen en vooral dat het LUKT om die dingen te doen!

Stel je eens voor, toen ik binnen kwam kon ik nagenoeg niks. Een uitgeblust mannetje, dat is hoe ik me voelde. Dat de behandelaars me de eerste weken zoveel beperkingen op hebben gelegd was op het moment uiterst (understatement) vervelend. Maar nu, oehoeeee dat is alleen maar goed geweest. Het gaat echt de goeie kant op. Niet een klein beetje, nee veel meer dan een klein beetje. Het voelt zoooo goed dat ik begin te voelen dat alles aanslaat.

Door de week heb ik zoals al gezegd een vol programma. In de weekenden kan ik dan eindelijk de toerist uithangen. Ik noem dat ook gewoon zo. Want dat is wat ik ben in het weekend, de toerist. Lekker sight seeing door het dorp of met de uitstapjes die worden georganiseerd. Wat nu ook steeds leuker wordt is dat, nu ik fitter wordt en meer kan, voor mezelf uitstapjes in de omgeving kan plannen. Deze mag ik dan doen mits het geen gekke ingrediënten bevat (parasailing, rafting een berg op of af rennen, dat soort van zaken). Er is hier in de omgeving zoveel te zien en als je het wat uitzoekt zoveel te doen. Je kunt domweg niet alles meemaken dus keuzes maken is niet zo vreemd :-)

Afgelopen zaterdag ben ik maar es de “sale” van de shops in het dorp afgaan struinen (?) met een mede strijder van de afdeling. Poeh das een belevenis. Dan denk je dat het een “sale” is. Allemachtig wat een prijzen zeg. Om maar een voorbeeldje te noemen. Komen we bij een brillenzaak. FF kijken of er een zonnebrilletje bij zit (geen overbodige luxe hiero met al die zon uren en buitenactiviteiten). Beetje voor de brilen staan loeren, och die is wel mooi, en oe die ook wel. Komt er een vrouwtje die vraagt of ze kan helpen. Ach natuurlijk kan dat. Zus en zo is de bedoeling. “Oke, komt u maar even mee, we hebben wat nieuws wat echt iets voor u is”. Dus wij mee. Pakt ze een zonnebril van de plank, nix bijzonders eigenlijk of het moesten al de uiterst flexibele pootjes zijn die je echt alle kanten op kon buigen zonder dat de bril beschadig zou raken. Nou maar even passen. “Ach ‘t past wel maar tja, die pootjes he, dat is eigenlijk helemaal nix”. “Maar meneer het is het nieuwste model van Tag Heuer”. HELDER mo-ment, bril weer af en de prijs maar even controleren. Nou dat was toch niet echt het segment waar van je zegt die koop ik even. Het brilletje kon van eigenaar wisselen voor het luttele bedrag van 589 Zwitserse franken. De mevrouw die me de bril liet passen was er heilig van overtuigd dat het echt de bril was die ik nodig had en was er zeker van dat ik deze ook daadwerkelijk zo kopen.

Ik heb haar toch maar vriendelijk bedankt voor de service en we zijn daarna maar snel een restaurant op gaan zoeken om bij te komen van de schrik. Idiote prijs voor een zonnebril, 589 franks, ridiculous……………… maar wel mooi even gepast :-) Hebben we in Skala maar een fijne Pizza met consumptie genuttigd, veel beter idee!

De zondag was top. Een uitje naar St Antonien op het programma. Tis een eindje rijden maar ala. Rijden in de bergen is weer es wat anders dan rijden op de autobahn. Na een ritje van zo ongeveer 40 minuten kwamen we op de plaats van bestemming. Wat ik daar zag was echt fantastisch. Een massieve rots partij op de grens van Zwitserland en Oostenrijk. En dan niet een klein pukkeltje kan ik verklappen. Nee echt letterlijk een muur die voor je oprijst. En hoog man, minstens 400 meter massief steen recht omhoog. Klauteraars schijnen zich daar prima te vermaken. Er lopen diverse klim routes van de voet van het massief naar boven. Met routes bedoel ik dan niet dat je met je bergschoentjes daar even naar boven loopt, nee echt klimmen met touwen en ankers die in de rotsen geklonken zijn. Naar het schijnt hebben we het mooiste niet eens gezien. De weg die er naartoe loopt was niet echt geschikt voor het busje waarmee we er naartoe zijn gereden (de “grote” bus van het NAD). Ik hoop dan ook dat deze trip later nog eens op het progamma staat en dat we dan nog dichterbij kunnen komen.

Hmmz eigenlijk was dit wel ongeveer wat ik zo heb gedaan afgelopen week dacht ik. O wacht, ik vergeet nog de wandeling die ik dinsdag heb gemaakt. Wandelen in, voor zover ik nu de omgeving heb gezien, het Dischma dal. Wat een verschrikkelijk mooi dal. Vanaf het moment dat we het dal in reden kon ik eigenlijk alleen maar genieten van de fantastische natuur. We werden gedropt aan het einde van het dal in Duerboden, waar de weg stopt……… Vandaar ging het via de weg terug. Het verzamelpunt was in Teufi (dorpje ergens midden in het dal). Daar, na de verrichte arbeid, nog ’n goeie cappuccino genuttigd en terug met de lijndienst naar Davos. Ik zal de foto’s uit gaan zoeken en ze plaatsen om een kleine indruk te achter te laten van hoe het er daar uitziet. Net als de trip naar St Antonien hoop ik dat ik, zeker in dit dal, nog een aantal wandelingen kan gaan maken!

Zo dat was het dan echt voor wat ik de afgelopen week zo’n beetje heb uitgevoerd. Komende week moet maar eens bewijzen dat deze week te overtreffen is.........

http://www.st-antoenien.ch/
http://www.duerboden.ch
http://www.teufi.ch

  • 13 Augustus 2009 - 09:14

    Gerda:

    Hai Harry,

    Heerlijk om dit verhaal te mogen lezen. Je (als lezer) proeft de energie die je tijdens deze week heb opgedaan. Veel plezier voor de komende week toegewenst

    ps: Zo'n bril hoef je voor mij ook niet mee te nemen, bv. als souvenier,haha.

    Liefs je mattie ut Kollum

  • 13 Augustus 2009 - 10:53

    Answanet En Hendrik:

    Hoi Harry.
    Fijn dat het de goede kant op gaat,en dat je je zo goed voelt.Geweldig dat je zulke mooie dingen meemaakt,maar we missen je wel bij de voetbal.Tot gauw.Zet 'm opGroetjes Hendrik,Answanet,Wybren en Arjen

  • 13 Augustus 2009 - 11:30

    Ronald:

    Hallo Harry
    Ik heb net deze week een hd film over de alpen bekeken,dat was al prachtig om te zien dus in het echt zal het helemaal geweldig zijn.
    Een mooie omgeving om bij te komen.
    De groeten uit drachten


  • 13 Augustus 2009 - 12:11

    Hallo Harry:

    Wat leuk om te lezen dat het de goeie kant op gaat. Ook leuk om je belvenissen daar te lezen. veel sterkte daar en vooral heel veel plezier.
    groetjes van Thea Oosterman

  • 13 Augustus 2009 - 12:14

    Rinze:

    Ha Harry,

    Het is je gelukt. Met dit verhaal krijg je zelfs mij zover een reactie te plaatsen.

    Je hebt de stijgende lijn te pakken. Nu maar kijken waar het naartoe gaat. Het overtreffen van deze week zal ongetwijfeld geen probleem worden.

    Als we over een paar weken naar je toe komen kunnen we de trip wat mij betreft nog een keer overdoen. Uiteraard moeten we ook de proef op de som nemen wat betreft het Zwitserse bier en de culinaire hoogstandjes van de plaatselijke shoarmatent.

    Ik kijk er nu al naar uit. We skypen en tot over een paar weken!

    Groeten Silke, Nynke, Sanne, Anneke en Rinze

  • 13 Augustus 2009 - 19:29

    Mem En Liesbeth:

    nou we hebben je verhaal weer gelezen, prachtig! Zit vol energie, ga zo door, jonge! en geniet van alles om je heen.

  • 13 Augustus 2009 - 20:34

    Feya:

    Ha Harry.
    Een lekker positief verhaal. Dat klinkt goed, zeg. Je kunt merken ,aan je manier van schrijven, dat je ook meer van die dingen kunt genieten, nu je je beter voelt. Dan weet je weer waar je het voor doet....Ga zo door! Veel succes maar weer en genietse.
    Feya

  • 13 Augustus 2009 - 21:09

    Klaas:

    ik vind het leuk om te horen dat het daar zo goed met je gaat en dat je zo van de omgeving aan het genieten bent.ik hoorde van maaike dat ze je via skypen op de computer je gezien had is leuk om te horen,heb ik nog niet.ik zou zeggen ga maar weer lekker genieten groetjes
    klaas,lida,maaike,dennis,ilse

  • 14 Augustus 2009 - 16:15

    Reinanda Sietsma.:

    he Harry,
    ik trof Lysbeth in de Jumbo vanmiddag en ik kreeg van haar jou web- log adres, erg leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    en ik lees dat het erg goed met je gaat, geweldig , en wat beleef je veel.
    we hopen dat je als herboren terug komt in Rottevalle , met veel energie, om weer verder te kunnen.

    de hartelijke groeten van Haaije en Reinanda Sietsma van de Efterwei in Rottevalle. hoi.

  • 14 Augustus 2009 - 17:51

    Erik Stel:

    Hey Harry,

    Man, lees dit nu voor het eerst! Was het toch weer zover?
    Goed om te lezen dat het weer zoveel beter met je gaat!
    Ik wens je alle succes en hoop dat je blijft genieten!

    Groetjes ut Aldegea

  • 16 Augustus 2009 - 14:17

    Teije En Siepie:

    Beste Harry,vanmorgen bij Rinze en Anneke op de koffie geweest. Natuurlijk een borrel erna, Hoorden dat het heel goed met Harry gaat, ga zo door vriend en we hopen je spoedig weer in Rottevalle te zien. Mijn eerste mailtje naar jou, kan momenteel geen e mail ontvangen probleem heb er al diverse experts b ijgehad maar nog steeds niet opgelost It giet dy goed,Harry en oant sjen Gr, Fam, Pool,

  • 16 Augustus 2009 - 18:44

    Gertjan En Yvette:

    Hallo Harry,

    Even gegoogled om te kijken of we je konden vinden en zie daar. Fijn te lezen dat je je wat beter voelt, uiteindelijk is dat de reden dat je in Davos zit, of niet dan. We wensen je ook de komende periode nog heel veel sterkte en hopen je wat vaker een berichtje te sturen.

    Hartelijke groetjes,
    Gertjan en Yvette

  • 16 Augustus 2009 - 18:49

    Oom Gerke Tante Okje:

    Hoi Harry,
    Fijn dat je het zo goed gaat en dat je geniet de voortuitgang en de bijzonder dingen.

    Hou je haaks!

  • 18 Augustus 2009 - 15:27

    Theo:

    Hoi Harris,

    Heb je verhalen van de afgelopen weken met zeer veel plezier gelezen, nu toch maar even een reaktie. Fijn om te lezen dat het steeds beter met je gaat, hou de stijgende lijn vast en maak er wat moois van.

    groetjes, Theo


  • 19 Augustus 2009 - 08:38

    Rene:

    He Harrisman..

    Goed te horen dat het aanslaat en dat je er niet voor niks heen bent.
    Mooie verhalen, je beleeft er heel wat volgens mij. Heb je al enig zicht hoe lang je daar nog moet vertoeven ( wat volgens mij geen straf is...) ?

    see you mate,

    Rene

  • 19 Augustus 2009 - 09:15

    Harry Oosterman:

    Beste Harry (en naamgenoot),

    Zag je verslag en het is goed om te horen dat het stukken beter met je gaat.

    Harry Oosterman (uit Oosterwolde)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Harry

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 47085

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 17 Oktober 2015

Davos 2015

23 Juni 2009 - 16 November 2009

Back in Davos

Landen bezocht: