Weekje...... - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu Weekje...... - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

Weekje......

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

29 Juli 2009 | Zwitserland, Davos

Afgelopen week, qua programma niet echt spannend. Wat gvo’s paar keer fysio de “gewone” dingen. Fysio was wat wisselend. Maandag ging ’t nou niet echt dat je zegt van “nou, nou”. De saturatie schommelde als een gek. Van hoog naar laag van laag naar nog lager en dan ineens weer dikke prima. Lekker wazig dus. Maar ala, dat had geen invloed op de “prestatie” die ik kon leveren, ’t ging naar wens en na afloop had ik een voldaan gevoel. Een voldaan gevoel vind ik veel belangrijker dan wat een saturatiemeter me verteld. Ik überhaupt niet zoveel met cijfertjes. Tuurlijk vind ik het leuk dat de cijfertjes en grafiekjes me vertellen dat het goed met me gaat. Maaaar is dat wel echt zo? Als ik me goed voel maar toch een belabberde longfunctie en NO-meting blaas, voel ik me goed niet meer en niet minder. Maar dat kan natuurlijk net zo goed anders om zijn. Als me na een longfunctie wordt verteld dat deze voor mijn doen goed is en beter dan de vorige dan zou je denken de vlag maar uit….. Zo werkt het niet, als ik me dan slecht voel, voel ik me slecht en cijfertjes veranderen dat niet. Dus cijfertjes en cijfertjes daar zit nog wel eens verschil in. Kijk grafiekjes die vind ik wel interessant. Grafiekjes stel je samen uit veel cijfertjes (euhhhh) en uit een grafiek kan ik wel het concluderen. Ik kan daar, mits er genoeg cijfertjes in zijn verwerkt, een trend uit halen. En trends, die vind ik nu juist interessant. Die zeggen me hoe het met mijn longen is over een langere periode gezien. Dat dan gespiegeld aan hoe ik me gemiddeld heb gevoeld geeft me een beter (niet een totaal) beeld over hoe het nu werkelijk gaat!!

Dinsdag slaan we maar over dat was een dag van Jan Doedel, paar boodschapjes in het dorp gedaan en verders wat op het balkontherapie gevolgd :-) Woensdag weer zo’n dag als maandag, beetje gvo, gesprekje hier en fysio. Met dit verschil dat de saturatie bij de fysio beter was dan maandag. Donderdag was er in het dorp een soort symposium van lui die houtsculpturen maken. Aangezien ik Donderdag wat tijd had ben ik daar maar es even gaan kijken, best aardig moet ik zeggen. Verder heb ik gewacht op berichtjes van mijn zus die samen met mijn ouders onderweg naar Davos waren. Donderdagavond waren ze er, super om ze weer te zien!! Flink bereisd heb ik ze bij het hotel gedropt.

Vrijdagochtend het programma afgewerkt en daarna waren mijn zus en ouders er. Lekker rustig aangedaan en een beetje in Davos rond gekeken. Zaterdags had ik een treinreisje gepland naar Filisur. Het was op zaterdag hartstikke druk in het dorp. Op zondag was het, net als de zaterdag, zomers weer en zijn we de Schatzalp op gegaan. Boven is daar een goed restaurant met een schitterend terras. Het terras is zo gelegen dat je een schitterend uitzicht hebt op het dal met daarin het dorp en aan de overkant van het dal de Jakobshorn. Wat je daar ook nuttigt, met zo’n uitzicht smaakt het echt beter……. Zondag was ook de laatste dag dat ze in Davos waren. Maandagochtend vroeg zijn ze weer vertrokken naar Nederland, het was een super weekend!! Gelukkig had ik maandag een druk programma en had ik geen tijd om te beseffen dat ze alweer op de terugreis waren. Op de zaterdag was trouwens hier de Swissalpine Marathon. Dit is een loop van 11, 21, 31, 42 of 78 kilometer rond, door en boven Davos. Een hele happening met enkele duizenden deelnemers en nog meer toeschouwers. Een groot evenement kun je dus wel stellen.

’t Gaat trouwens de laatste dagen best goed. Ik heb het idee dat ik elke dag “sterker” wordt. Hoe ik dat voel weet ik niet precies, het is een gevoel wat ik niet kan omschrijven. Voorzichtig lijk ik dus op schema te liggen….

Voordat ik het vergeet, voor degenen die me vroegen naar mijn post adres hiero, komt ie:

Harry Oosterman
Afdeling B 6-7
p/a Nederlands Astmacentrum Davos
Postfach 192
7260 Davos Dorf
Zwitserland

Wat ik ook beslist niet wil vergeten is te melden dat ik het hartstikke leuk vind om alle reacties te lezen, ook die leveren weer energie op! Thx, Danke, Tige Tank, Bedankt!!!!

Aus Davos, Tschüss und auf wiedersehen !

http://www.swissalpine.ch

  • 29 Juli 2009 - 13:27

    Ronald:

    Hallo harry

    Dat is een druk weekje geweest in davos.
    Mooi dat je ouders en zus op bezoek kwamen.
    Ik dacht dat davos buiten seizoen rustig was maar dat niet dus.
    En wat heb je zelf voor entertainment mp3 tv o.i.d.

    groeten uit Fryslan

  • 29 Juli 2009 - 14:16

    Feya En Fam.:

    Ha Harry.
    Mooi dat je zelf voelt dat het je goed doet,daar te zijn! Das het belangrijkste toch?!Leuk, zeg, dat je ouders en zus op bezoek kwamen. Gezellig!
    Hee, hou je taai...
    Groetjes Feya en de rest

  • 30 Juli 2009 - 12:00

    Monique:

    Hoi Harry,

    Je kent het wel he, kalmpjes aan dan breekt het lijntje niet. Tof om te lezen dat jij je weer sterker gaat voelen. Ook leuk te lezen dat je bezoek hebt gehad.

    sterkte en weer de groetjes uit Tilburg he !!

  • 30 Juli 2009 - 13:15

    Rene:

    He makker, goed te lezen dat het beter gaat.
    ben zelf net terug van vakantie en heb wat tijd nodig gehad om al die verhalen te lezen. Kerel, je kunt wel een boek uit gaan geven.
    Foto's geven een aardig beeld van de omgeving daar, leuk om te zien.
    Hou je haaks....

    greetz

  • 30 Juli 2009 - 19:54

    Gerda:

    Hey hallo,

    Wanneer je terug bent mag je mij eventjes precies vertellen wat jij onder balkontherapie verstaat.........Het (Wolters) woordenboek geeft echter aan dat het een luxe vertaling van lekker luieren is....haha.

    uhm....Naar mijn idee moest je daarzo hard aan het werk,haha. Alle gekheid op een stokje, ik vind dat je het geweldig doet. Ook de verhalen blijven goed. Ik wens je ook voor de komende week veel succes.

    Het is voor ons (in Fryslan) weer eventjes wachten om weer een verhaal van je te mogen lezen.

    Liefs je mattie ut Kollum

  • 30 Juli 2009 - 20:20

    Corien:

    Harry!!

    Ben blij dat je weer sterker word!!

    Tink oarn die!

    Oarnt snel mar wer hoop ik ;)!

    Dikke Tuuut!

  • 31 Juli 2009 - 07:58

    Wim:

    Hallo Harry,

    Goed om te lezen dat je je beter voelt. Mooie foto's en leuk om je belevenisen te lezen.
    Veel sterkte.

    Groeten Wim

  • 08 Augustus 2009 - 14:54

    Minke:

    Hoi Harry nogmaals een poging om een reactie te plaatsen.Ik was Liesbeth in de supermartk tegengekomen nadat ze uit Davos kwamen zo kwam ik achter je website en ik zit nu al je "reisverslagen" te lezen.Pff wat een verhaal. Ben blij om te horen dat het wat beter met je gaat en dat je je wat sterker voelt !Fijn weekend en succes komende week met de therapien.Liefs uit Nijega

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Harry

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 47091

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 17 Oktober 2015

Davos 2015

23 Juni 2009 - 16 November 2009

Back in Davos

Landen bezocht: