FF dr Uit, - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu FF dr Uit, - Reisverslag uit Davos, Zwitserland van Harry Oosterman - WaarBenJij.nu

FF dr Uit,

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

14 Juli 2009 | Zwitserland, Davos

Week drie voorbij. Het lijkt wel of het al veel langer geleden is dan drie weken. Heel raar idee is dat trouwens. Want eigenlijk heb ik de eerste drie weken niet zoveel bereikt. Het was vooral uitrusten, niks doen en aan de zuurstof lurken en op de booster door de kliniek touren. Op zich niet verkeerd, moet je natuurlijk wel weten waarom je dat doet. Halverwege vorige week was er dan eindelijk een voorzichtig positief puntje. Na wat gemopper van mijn kant eerder in de week, mocht ik voorzichtig beginnen met het opstellen van een programma bij de fysiotherapeut. Ik kan wel zeggen dat dat een verademing was, eindelijk, eindelijk iets gaan doen. Laat het dan niet veel zijn het begin is er!! Fietsen, oehaa gewoon fietsen heerlijk. Toen op donderdag ook nog het programma voor de volgende week op de deur hing werd ik helemaal vrolijk. ELKE dag fysio, van niks naar ELKE dag, das nog eens iets zeg. Na her en der wat tegenslagen en uitslagen van testen die niet op leverden wat ik graag had gewild was dit een zeer aangename opkikker. Gister en vandaag waren dan ook lekkere dagen, trainingsbroek uit de kast en gaan met die banaan. De truc is nu echter om niet te hard van stapel te gaan lopen. Ik moet er dus donders op passen dat ik niet in een keer alles ongestraft kan gaan doen. Mijn lichaam moet wel de benodigde zuurstof worden voorzien en dat is nog steeds de bottleneck. Maar goed, tijdens de fysio wordt e.e.a. voortdurend gemeten en tot nu toe is de fysio er tevreden mee en ik (dus) ook :-).

Nu ik het dan toch over de zuurstof heb moet ik wel vermelden dat ook in die zaak schot zit. Na dagen van meten om erachter te komen dat er een stabiele trend te zien zou zijn was het dan zover. “wat zou je ervan denken om, mits de laatste metingen goed zijn, in rust geen extra zuurstof meer te hoeven gebruiken.“ Met een goed resultaat doelde de arts op een waarde van “boven de 90” in rust. Nou ik hoefde daar niet zolang over na te denken. Dikke prima, meten met die handel, en voila 92 in rust. Toen even later ook tijdens inspanning de metingen acceptabele waarden lieten zien en het herstel erg vlot ging was het helemaal klaar, O2-tank aan de kant. Het is nu alleen de komende dagen nog even afwachten of alles zo blijft. Tijdens fysio moet ik trouwens nog wel extra O2 gebruiken maar oke, das in mijn eigenbelang. Door extra zuurstof gebruik tijdens inspanning maak ik het mezelf gemakkelijker om sneller in betere conditie te raken.

Wat heb ik dan eigenlijk deze week voor bijzonders gedaan. Niet zo heel erg veel. Skypen, gesprekje hier, gesprekje daar. Wat ouwehoeren en, de afgelopen twee dagen dus, fysio. Hotel zoeken voor bezoek en wat balkon therapie gevolgd. Eindelijk de therapie waarop een heleboel luitjes hier in de kliniek op zaten te wachten. Het weer hier was nou niet echt om over naar huis te schrijven maar vanaf gister was het dan zover, moooooi weer en heet dat het dan is!

Zaterdag en zondag ben ik met een aantal mensen van de afdeling het dorp in geweest. Er was hier een Jazz festival. Hartstikke gezellig. Overal Jazz bandjes en veel toeristen. Op de zaterdag speelde er een Jazz Bandje ergens bij bahnhof Davos-Platz, 't "Bandje Dai Kimoto & Swing Kids". Dit was een fantastisch band bestaande uit allemaal kinderen van negen tot 16 jaar. Ze speelden echt erg goed, lekkere muziek en veel publiek. Vooral de jongere leden van deze band stalen de show. Na daar een halfuurtje te zijn geweest konden de dames die mee waren en dat wilden nog wat inkopen in Davos. Aangezien ik daar geen behoefte aan had ben ik naar twee dames die al in Chocolino (restaurantje in het dorp) zaten gegaan voor een lekkere bak Cappuccino. Na een half uurtje werden we weer opgepikt om weer terug naar de kliniek te gaan.

Op zondag hadden we een super uitstapje. Met het treintje naar hotel Schatzalp. Dit hotel ligt op een eindje boven Davos en is voor bezoeker alleen te bereiken met een bergtreintje. Je moet dit hotel zien als een eruuug lux hotel dat geheel in Jugendstil is. In de tuin van dit hotel was een terras gemaakt zodat je daar lekker relaxed kon genieten van de "Bohemen Ragtime Jazzband". Niet dat ik een jazz fan ben maar ala. Deze band maakte het sfeertje dat het hotel uitstraalt meer dan compleet. Relaxed, lekkere jazz- en wat bigband-nummers echt helemaal oke. En als je dan daar zit en van het uitzicht geniet, ik kan dat eigenlijk niet omschrijven, echt in een woord magnifiek. Ik denk dat je het je moet voorstellen als een jaren 50/60 sfeertje zoals je wel in films ziet.

De vooruitzichten zijn voor de komende week best goed, ik hoop dat het uitkomt. Nu alles zo gaat zoals het gaat is ook mijn programma lekker druk geworden. Donderdag vrij gemaakt voor mijn bezoeker. Willem komt langs!

Komende week is volgens mij ook weer zo voorbij :-) :-)

Beste Grusse!!

http://www.schatzalp.ch/
http://www.davos-sounds-good.ch/

  • 14 Juli 2009 - 18:59

    Monique:

    Heej Harry,

    Goed te lezen dat het best goed gaat. Slaap je wel lekker op je "damessloop" hihi. En je weet het he, rustig aan, dan breekt het lijntje niet.

    Heel veel groetjes vanuit Tilburg !!

  • 14 Juli 2009 - 19:02

    Klaas En Lida,:

    Hallo Harry,
    Fijn om zo ook wat van je te horen, goed weergegeven allemaal in woorden.Laatste verslag gelezen, wat heerlijk dan om dingen te kunnen ondernemen, kop even ergens anders bij!Wij wensen je,vanuit Emmeloord veel kracht en levensovertuiging toe en lekker genieten dat je familie langs komt.

  • 14 Juli 2009 - 22:50

    Lieuwe En Ramona:

    ha harry!!!

    wat moai om te lezen dost wer wot meer meist dwaan!! eindelijk kinne de roze switbandsjes ut de kast en kinne se brukt wurre! ;)
    wat moai dot de swarte parel even del komt!
    protte wille tegearre!
    suc6 komende wieke en zet m op!!

    groeten en n dikke tut

  • 15 Juli 2009 - 08:57

    Gerda:

    Hai Harry,

    Wat super om te mogen lezen dat je de zuurstof iets mag laten staan. Daarnaast ga je liever op een terras zitten, dan winkelen......(das helemaal Harry)haha.

    Veel plezier tijdens de momenten, waarbij je bezoek aanwezig is.

    Groetjes Gerda

  • 15 Juli 2009 - 17:01

    Niels En Felicia:

    He, Harris fijn om te lezen dat het goed met je gaat, en dat je van de omgeving kan genieten.
    Wij gaan woensdag een weekje naar Mallorca en daarna ja begint het trainen alweer "(paas tarp)" met edwin

    Groeten Niels en Felicia

  • 16 Juli 2009 - 08:14

    Wim:

    Dat ziet er gelukkig allemaal weer wat beter uit!! heel veel succes met je programma!

  • 16 Juli 2009 - 08:16

    Feya:

    Goed om te lezen dat je wat meer mag doen. Kan me voorstellen dat dat wel lekker is! En met mooi weer zit je natuurlijk in een prachtige omgeving. Mooi dat je daar ook van geniet.
    Prettig ook dat je wat van de zuurstof afkan. Toch wat meer bewegingsvrijheid. Hee, succes verder en geniet van je bezoek!Gezellig.(is dat Willem Bargerbos, die komt?)
    Groetjes, Feya

  • 16 Juli 2009 - 12:28

    Klasiena:

    Hoi Harry,
    Fijn te horen dat het iets beter gaat! gaan met die banaan en idd oppassen dat je niet te hard van stapel loopt. De meiden waren zeer in hun nopjes met hun kaartjes, ze laten ze trots aan iedereen zien! ze zijn nu druk voor je aan het kleuren en knutselen.

    Tot zover eerst maar weer, hou je haaks en tot horens.

    Groeten van de buren.

  • 16 Juli 2009 - 17:51

    Jaap:

    Hey Harris!

    Mooi om te lezen hoe 't allemaal gegaan is en hoe 't eraan toe gaat daar!

    Groeten uit het "altijd zonnige" Drachten (en Tolbert)

  • 16 Juli 2009 - 18:21

    Liesbeth:

    Hoi Harry,

    Dit berichtje komt niet van je zus, maar van je nicht met dezelfde naam (toevallig zagen wij elkaar vandaag nog in Nienoord). Van mijn ouders hoorden wij van je weblog. We gingen natuurlijk direct even kijken. Harry, wij wensen jou heel veel sterkte en hopen dat je gauw weer opknapt daarginds in Davos.

    De hartelijke groeten van Piet, Liesbeth, Bart en Martijn.

  • 16 Juli 2009 - 19:30

    Inge:

    Heej Harry,

    Het gaat goed man. super.
    Mooi om te horen dat de zuurstof afgebouwd wordt.
    Maar het valt wel tegen dat je niet van shoppen houdt haha.
    Groetjes uit Noordwijk en een dikke tut.

    Inge

  • 16 Juli 2009 - 20:29

    Meint:

    Hi Harry,

    goed te lezen daar er progressie in de zaak zit en dat je langzamerhand weer aan de bak kan. Je weet het vast wel al het goede komt langzaam, maar met je doorzettingsvermogen zal dat wel goed komen.

    Eerst maar succes met de volgende weken en de groetjes, ook van Alie natuurlijk!!

    Zal snel weer eens checken.

  • 17 Juli 2009 - 18:25

    Martin En Margriet:

    Jo Harris, zijn op vakantie geweest en heb dus nu je laatste 2 verslagen gelezen. Ik moet zeggen:dat doe je goed ! Mooi dat het stapje voor stapje beter gaat en dat je van die O2 af bent. Die tank mag je wel meenemen, kunnen we in het derde wel gebruiken ! Waar ik over gebeld heb kan helaas niet doorgaan. Vind het wel jammer want had graag willen zien waar je zit. We houden contact,hou je haaks. Groeten van Martin en Margriet

  • 18 Juli 2009 - 14:26

    Jan Albert:

    Hoi Harry,
    Dus jong, zonder kapje. Dat moet een hele verademing zijn hehe!Ik ben blij voor je dat er een verbetering is, nou kun je weer meer en je hebt weer wat te doen.Hoe gaat dat in de weekenden en de vakantietijd, zit daar verschil in het programma met "door de week"? Ik moet nog een weekje, dan heb ik vrij. 3wkn.Het weer is hier op dit moment niet denderend, moet maar even zien of het wat is op de Veenhoop, vast geen Jazz.
    He Harris, goed weekend, en veel succes met al je dingen!
    Gr J.A.

  • 19 Juli 2009 - 17:46

    Kees Van Der Kooi:

    Hallo Harry,
    Fan Bauke Anneke hearden wy dasto yn de hege bergen omtôgest. It moast, ha wy begrepen. Alderearst in soad sterkte en betterskip tawinske. Oan dyn (foartreflike) ferslach te lêzen bisto dêr goed te plak. En as jo dan eefkes in Jazz Festival meipikke kinne is dat noait wei! Hjir yn Aldtsjerk is it fierders allegear goed. Doch dy bêst en nim it der as it kin ek in bytsje fan.
    Groetnis ek fan Sytske,
    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Davos

Harry

Actief sinds 26 Juni 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 47093

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 17 Oktober 2015

Davos 2015

23 Juni 2009 - 16 November 2009

Back in Davos

Landen bezocht: